Články
Je kongresová turistika na Slovensku Columbova žena?
TATRY (30. apríl 2015) – Všetci o nej hovoria a nikto ju nevidel. Kongresový, konferenčný a incentívny turizmus (Meetings, Incentives, Conferencing, Exhibitions = MICE) patrí k najvýnosnejším formám cestovného ruchu. Aké sú zahraničné trendy a prečo je dnešný stav kongresovej turistiky na Slovensku veľká neznáma? Tatranské hotely prichádzajú s kampaňou EvenTUj! a zachraňujú jej česť.
Spojiť business s relaxom, zorganizovať konferenciu, školenie alebo teambuilding chce nielen dobrý nápad, ale aj intenzívny kontakt a neustálu prácu s potencionálnym klientom. Slovensko nepatrí medzi top 10 turistických destinácií, avšak slovenská kongresová turistika žalostne zaostáva. Primárnou MICE destináciou je stále hlavné mesto Bratislava, ktorému dáva prím aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). SACR sa zúčastňuje svetových veľtrhov a výstav, no ďalším regiónom Slovenska, ktoré odzrkadľujú moderné trendy sa nedostáva miesta na výslní. Majú vôbec regióny Slovenska čo ponúknuť? „MICE turistika vyžaduje dobrú infraštruktúru pretože väčšie organizované skupiny sa k nám potrebujú dostať rýchlo, efektívne a ideálne z rôznych kútov sveta. Letisko Poprad – Tatry otvorilo pred zimou novú leteckú linku Londýn – Poprad, ktorá Tatrám odomkla brány do sveta. Dôležitým ukazovateľom je najmä stálosť spojenia, destinačný marketing a práca orgánov cestovného ruchu. Práve Tatry ako destinácia pre kongresovú a incentívnu turistiku, zodpovedajú najnovším trendom, ktoré ukazujú, že cesty za obchodom sa opäť pohli a tento rok vycestuje do zahraničia viac ľudí. V centre pozornosti obchodných cestujúcich ostáva wellness a fitnes vybavenie, keďže viac ako 40% Američanov sa venuje športu, kým sú na cestách a kvalita, či veľkosť hotelových wellness a fitness zariadení ovplyvňuje aj ich výber ubytovania (pozn. podľa Frequent Business Traveler research report). Slovensko je napriek kvalitným hotelom destináciou, ktorá je zatiaľ masovou zahraničnou kongresovou turistikou nepobozkaná. Tatry poskytujú prostredie, ktoré už nekladie dôraz na biznis účel, ale ponúka účastníkom priestor pre relax, kreatívu a prináša možnosti sebarealizácie v inšpiratívnom prostredí. Zameranie hotelov s tradíciou na wellness, fitness a šport dáva aj nášmu regiónu ďalšiu zelenú“, uviedla Alena Spišiaková, vedúca hotelového marketingu spoločnosti Tatry mountain resorts, a.s. (TMR).
Cieľom je nielen prispôsobiť sa súčasným trendom, ale byť lídrom na slovenskom trhu. Spoločnosť TMR je najväčším investorom v oblasti cestovného ruchu na Slovensku. Rozvoj turizmu nespočíva len v budovaní infraštruktúry, ale i zlepšovaní kvality služieb. „Tatranská hotelová sieť ponúka organizátorom unikátny benefit, ktorý zrejme nenájdete ani v susednej Českej republike. K centrálnemu rezervačnému oddeleniu TMR hotelov pribudlo aj centrálne eventové oddelenie, ktoré vybaví dopyt na konferenciu, či podujatia na jednom mieste, pod jednou kontaktnou osobu a za všetkých 10 TMR hotelov s viac ako 2500 lôžkami v rozmedzí až 80 km. Benefit ocenia najmä organizátori zvyknutí zo zahraničia na rýchlu reakčnú dobu – odpoveď a ponuka do 12 hodín s na mierou šitým programom. Proklientský servis je viacjazyčný a odporučí nielen správny hotel, kongresovú sálu, ale aj voľno časovú aktivitu“, doplnila Spišiaková.
Nová eventová kampaň tatranských hotelov búra mýty o bežných konferenciách, povinných teambuildingoch a nudných eventoch. Bližšie informácie na TU.
Zdroj. TMR